Roadtrips en school

23 januari 2014

Nu weer bijna 3 weken verder, al weer 2 weken school erop zitten en 2 roadtrips gedaan. Tijd voor een update! Omdat er op het begin bijna geen studenten aanwezig waren maar even gekeken of ik een auto kon huren bij de lokale auto dealer. Helaas niet mogelijk in dit kleine stadje. De eigenaar van de auto dealer moest toevallig toch naar het vliegveld (waar je wel auto’s kunt huren), en ik kon wel een lift krijgen :)

Helaas hadden ze momenteel geen Mustang of Dodge Charger meer staan dus we moesten het maar doen met een Nissan Altima. Ook geen straf om in te rijden :P Dat weekend naar Mount Rushmore gereden, dat is waar de presidenten in de rotsen gebeiteld staan. In het echt lijkt het zoveel kleiner! Die avond naar een bar geweest, een man wist me te vertellen dat je legaal slapen in de auto bij de Wallmart. Ik heb het geprobeerd, maar was niet zo’n succes, dus om 02:00 maar naar een hotel gereden. De dag erna nog heerlijk rond gereden daar, echt genieten! Als het wat beter weer is ga ik zeker terug om daar met een motor rond te gaan rijden :)

Mount rushmoreAuto'tje

Ondertussen zijn de lessen weer begonnen. Lesrooster zit prima in elkaar, alleen ’s morgens naar school. Donderdag 4 uur, en de rest van de dagen maximaal 2 uur.  De universiteit had een vak afgewezen wat ik heel graag wilde volgen. Het ging om Malware Analysis, hierbij moet je computervirussen bouwen/inspecteren. Ik zou hier te weinig voorkennis voor hebben. Na een jongen gesproken te hebben die het vak ook ging volgen ben ik toch naar de les gegaan. De professor heeft mij daarna gelukkig nog in kunnen schrijven! Nu 2 lesweken verder en voor alle vakken geld dat het nu nog best gemakkelijk is.

Afgelopen weekend met drie internationale studenten (uit Frankrijk, Brazilië en China) weg geweest. Het eerste waar we naar toe hebben gereden was Badlands. Een erg indrukwekkend natuurgebied waar we 1,5 uur in hebben rondgereden (en een beetje geklommen).

BadlandsBadlandsBadlandsBadlands Badlands video

Daarna weer naar de Black Hills (Mount Rushmore). De presidential trail (korte route omhoog) was wederom gesloten. Maar we hebben geen 5 uur gereisd om dat te missen. Dus hebben we het toch maar gelopen (ik voor de 2de keer) :P

Trail closedMount rushmoreMount rushmore

Vanuit de Black Hills was het 20 minuten rijden naar Deadwood. Een stadje waar ze alles zo authentiek mogelijk hebben geprobeerd te houden. Veel casino’s, oude winkeltjes en saloon’s. Daar ff rond gelopen en wat gegeten bij het steakhouse. Het plan was om ’s avonds naar een van de casino’s te gaan. Maar er kwam iemand op het idee om wat vrienden op te bellen, waarna we uiteindelijk bij een basketbal wedstrijd waren beland :) Diezelfde avond hebben we ons aangesloten bij een groepje en hebben we wat gedronken bij Apple Bee’s (bar/restaurant).

DeadwoodDeadwoodBasketball wedstrijd tussen uni'sVideo Cheerleaders

De zondag hebben we sneeuwscooters gehuurd voor de halve dag. Na 10 minuten gecrosst te hebben leek het ons wel leuk om de berg op te gaan ipv het normale pad te volgen. Je raad het al… we kwamen vast te zitten! Na een dik uur graven, tillen en weer 4x vast te komen zitten hebben we ze er eindelijk uit gekregen. Dat de achteruit het niet deed werkte ook niet echt mee -,-‘ Nog heerlijk gereden daarna, wel weer dik verdwaald waarop we 1,5 uur later waren. Maar dat vond de eigenaar helemaal helemaal geen probleem :P

Sneeuwscooter

Ik heb nog niet alles opgeschreven, anders wordt het wel een erg lang verhaal. Maar het was een geweldig weekend! ’s Nachts viel ik iig met een big smile in slaap :) En omdat het de maandag daarop Martin Luther King Day is, had ik ook nog vrij ook.  Voor vanavond uitgenodigd om te gaan bowlen. Dus ik hoef me hier nog niet te vervelen!

See you!

1. Chantal:
    24 januari 2014
    Heej Jos!

erg leuk om je verhalen zo te lezen!
    je verveeld he zeker niet!
    geniet er van!
  2. Fam. Geraets:
    25 januari 2014
    MEGA wat een verhalen, super leuk om te lezen. We worden jaloers. Maar niks omgeven Jos, gewoon doen en genieten. Blijf schrijven we kijken al weer uit naaar jouw volgende belevenissen. Groetjes Nellie, Theo, Janne en Mark, Bram.
  3. John, Truus, Anke en Joep:
    27 januari 2014
    He Jos,
    Erg leuk om je verhalen te lezen wat je zoal mee maakt daar in dat verre Amerika. Geniet van alles wat je doet en nog gaat doen. Want als je in deze korte tijd al zoveel gedaan en gezien hebt zul je de komende maanden ook zeker niet stil zitten. Het is zeker een ervaring die je nooit zult vergeten. We blijven je volgen.
    Groetjes uit Grashoek
  4. Margriet en Theo Clephas:
    9 februari 2014
    Hoi Jos, hoe komt het dat je al mee kunt met het bouwen van virussen??? Wel leuk dat je toch nog ingeschreven bent.
    Wat een straf 2 uur per dag naar school. Lijkt me al net zo erg als in zo'n autootje te rijden.
    Heel veel plezier daar groetjes.
    Margriet en Theo
  5. Jos:
    21 februari 2014
    Theo dat komt omdat de rest het ook nog nooit gedaan heeft :)

Tnx voor de leuke berichtjes allemaal!!