Home sweet home!

10 juli 2014

Zoals de meesten vast al wel gemerkt hebben zijn we inmiddels al een maand thuis. Vanwege alle drukte hadden we niet echt de tijd genomen om een verhaaltje te schrijven over onze laatste week in the US of A.

Goed.. we waren gebleven in San Diego, vanuit daar zijn we de grens over gestoken naar Mexico. Daar hebben we alleen de stad Tijuana bezocht. Zodra je Mexico binnen loopt zijn er politiehonden die aan je snuffelen. Je bent binnen 5 minuten de grens over, en er wordt verder niet gevraagd om je papieren. Je merkt direct dat Mexico armer is. Het ziet er allemaal veel slechter uit en je ziet veel meer zwervers.

Mexico 4Mexico 5Mexico 7Mexico 6

Omdat het mooi weer was zijn we eerst maar eens op een terras gaan zitten. Waar je bij een club in Vegas nog 12 dollar betaald voor een biertje hoef je hier maar 1,50 dollar te betalen. Er zat ook een man die van iedereen ongevraagd cartoons aan het maken was. Ook van ons, maar we hadden dit afgewezen. Nadat we hem even niet meer gezien hadden kwam hij weer langs lopen. Hij had een flinke klap gekregen want hij had een blauw en bloedend oog. Ik verwacht dat een andere café eigenaar het niet leuk vond wat die had gedaan.

Mexico 7Mexico 8

En bijna niemand praatte daar Engels. Dat maakt het eten bestellen en spullen kopen een beetje lastiger. Zo hadden we bij een druk kraampje wat eten besteld. We konden 3 verschillende dingen die op het menu stonden niet lezen. Dus hadden we alles maar besteld, het was erg lekker.

's Avonds wilden we weer terug de grens over naar San Diego. Er stond een erg lange rij, toen we eindelijk bij de douane waren vertelde ze dat Tom en ik illegaal in Mexico waren verbleven. Tegen mij zeiden ze het volgende: "if you try that one more time we're gonna send you back to wathever fucking country you come from!". Prima, ik hoef er met mijn studentvisum toch niet meer te komen, en ik kon doorlopen :) Tom werd apart genomen en is een tijdje ondervraagd. Ook hebben ze extra goed zijn spullen onderzocht en hebben ze een hond laten komen om aan hem aan de spullen te laten snuffelen.

Mexico 3Mexico 11Mexico 9

De volgende dag weer in San Diego wat rondgelopen. En we wilde voor het eerst een museum bezoeken. Het ging om een groot marineschip wat ze omgetoverd hadden tot museum. Toen we daar aankwamen bleek dat het ging sluiten. Foto's van de buitenkant hebben we wel.

San Diego 1San Diego 2San Diego 3San Diego 4San Diego 5San Diego 6

Doorgereden naar Santa Monica. Een mooi stadje aan de kust. Daar hebben we 2 keer 's middags op het strand gelegen. We waren van plan om weinig te gaan doen maar toen we zo'n surfdude les zagen geven leek het me mooi om te gaan surfen. Na een half uur instructies op het strand gingen we de zee in. Op het begin helpt hij je goed mee door je op het juiste moment met de golf mee te duwen en te vertellen op welk moment je moet gaan peddelen en staan. Ik kon de eerste keer al aardig blijven staan. Maar na een paar keer toch maar zelf gaan proberen. Het zelf inschatten wanneer je moet gaan peddelen en staan blijkt toch erg lastig te zijn. Als ik de kans krijg is ga ik dit zeker vaker doen, je krijgt er een mooie kick van als je daadwerkelijk op de plank kunt blijven staan en kunt sturen.

Surfing 1Surfing 2Surfing 3

Op de pier van Santa Monica beach lag een klein pretparkje, en ernaast lag muscle beach. Er hingen wat touwen waar je in kon klimmen, ringen waar je aan kon zwaaien, en een paar fitnessaparaten. Het viel wel mee hoeveel gespierde beesten er rond liepen. Maar wel grappig om daar te kijken en zelf wat uit te proberen. De avond erop doorgereden naar Los Angelos. Op de route hadden we de camper geparkeerd zodat we konden overnachten. We waren nog wat aan het drinken in de camper en toen zagen we wat mannen met hockey sticks naar buiten lopen. Blijkbaar hadden we 'm achter een ijshockey baan neer gezet. Maar even naar binnen gegaan om te checken of er een wedstrijd gaande was. We waren net op tijd want het 40+ team moest spelen. Er was maar een toeschouwer en dat was een vrouw die haar man aan het aanmoedigen was. Het bleek dat ze dit seizoen nog nooit een wedstrijd hadden gewonnen. Door onze aanmoedigingen hadden ze eindelijk een keer gewonnen!

Ice hockey 1Ice hockey 2

De laatste paar dagen hebben we in Los Angelos doorgebracht. We zijn naar Hollywood geweest. Daar hebben we in een open bus een toeristische tocht gereden. De chauffeur kon het mooi vertellen, en was extreem enthousiast over alles!

LA 1LA 2LA 3LA 4LA 5LA 6LA 7LA 8

En tot slot hebben we nog een vriend van Tom opgezocht. We zijn nog met een groepje 2 avonden uitgegaan in West-Hollywood. Daar hebben ze een vervoerssysteem waar je via een app op je telefoon een chauffeur kunt regelen. Het gaat dan om een random persoon die wat geld wilt verdienen. Tijdens de rit vroegen we of we nog wat sterke drank konden kopen voor onderweg, hij had gezellig nog een shotje meegedaan.

En overdag zijn we nog naar een mooi natuurpark gegaan waar je van hoge rotsen in het water kon springen. Als je van de laagste rots af sprong raakte je al de grond, dus we hebben het gelaten bij de op een na hoogste. Prima dagje!

Rocks 1Rocks 2Rocks 3Rocks 5Rocks 6Rocks 7Rocks 8Rocks 10

Niet te geloven hoe snel de tijd voor bij is gevlogen het afgelopen jaar. We kunnen er met een grote lach naar terugkijken, en zijn weer blij om iedereen weer te zien :) Tot de volgende reis!

William, Tom & Jos